Κυκλωνική σκούπα

32

Λόγω των εργαλείων μου (δισκοπρίονο, φρέζα, σέγα κτλ) χρειαζόμουν μια σκούπα να ρουφάει τα πριονίδια από τα ξύλα που κόβω. Χρειαζόμουν όμως μεγάλο κάδο και σκούπα χωρίς σακούλα. Η λύση ήταν να φτιάξω μια κυκλωνική σκούπα.

Κυκλωνικό λέμε το σύστημα που κάνει διαχωρισμό σωματιδίων χωρίς φίλτρα αλλά με φυγόκεντρες δυνάμεις που δημιουργούνται από την κυκλική κίνηση. info

Θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για την αναρρόφηση πριονιδιών. Ότι ρουφήξει το πετάει με κυκλική τροχιά στην εσωτερική περίμετρο του κάδου. Η λευκή μελαμίνη έχει ένα κενό 2,5εκ με το τοίχωμα του κάδου και ότι πέσει εκεί πάει στον πάτο. Η ροή του αέρα (και οι πιέσεις) μένουν πάνω από αυτό το λευκό κομμάτι ξύλου. Είναι σχεδιασμένη να ρίχνει στον κάδο το μέγιστο ποσοστό από αυτά που ρουφάει. Είναι πολύ πιο δυνατή από μια κανονική σκούπα αφού δεν έχει φίλτρα αφρολέξ που μειώνουν την πίεση. Στο βίντεο φαίνεται καθαρά πως ακόμα και η ψιλή σκόνη μένει μέσα στον κάδο.

Το μοτέρ είναι από παλιά σκούπα siemens.

04

32

Και εδώ ένα βίντεο που φαίνεται πως τραβάει το πριονίδι και στο φίλτρο βγαίνει ελάχιστη σκόνη:

13 thoughts on “Κυκλωνική σκούπα

  1. Καλησπέρα και συγχαρητήρια για τις πολύ όμορφες κατασκευές σας!

    Έχω σχεδόν τελειώσει τον πάγκο με ρούτερ και δισκοπρίονο και παλεύω να φτιάξω τη συσκευή αναρρόφησης. Το σύστημα το οποίο παρουσιάζετε εδώ είναι αυτό που έχω σκεφτεί. Δεν θα ήθελα να χρησιμοποιήσω κάποια ηλεκτρική σκούπα για τη δημιουργία αναρρόφησης οπότε έχω κάποιες ερωτήσεις! 🙂

    Το μοτέρ που χρησιμοποιείτε για να γίνει η αναρρόφηση είναι ηλεκτρικής σκούπας; Πόσα Watt;

    Μοτέρ αναρρόφησης αέρα από αυτά που είναι πχ 100-150 watt και παροχής 300 m3/h θα έκανε για μια τέτοια κατασκευή; (σαν αυτό πχ http://www.stamouli-fans.gr/image/cache/data/DSC01381-500×500.JPG)

    Ευχαριστώ προκαταβολικά! 🙂

    Δημήτρης

    • Το μοτέρ που χρησιμοποιώ είναι από παλιά ηλεκτρική σκούπα. Watt δεν θυμάμαι ακριβώς, 1000 ή 1200.
      Οι επαγγελματικες συσκευές αναροφησης χρησιμοποιούν μοτέρ σαν αυτό που έχεις στο link.
      Αλλά πρόσεξε, υπάρχουν δύο είδη, χαμηλής και υψηλής πίεσης. Τα μοτέρ χαμηλής τα χρησιμοποιούν για εξαερισμο χώρου ή απορρόφηση καπνού. Για τα πριονιδια θέλεις υψηλής πίεσης. Επίσης αν πάρεις τέτοιο μοτέρ και είναι ισχυρό, θα πρέπει να παίξεις και με μεγαλύτερη διάμετρο σωλήνα.
      Τέλος μπορείς να το φτιάξεις έτσι ώστε να συνδέεται με κανονική σκούπα και να την αποσυνδεεις όταν δεν την χρειάζεσαι.
      Ότι άλλο χρειαστείς, ρώτησε ελεύθερα.

      • Καλημέρα και ευχαριστώ για την άμεση απάντηση!

        Έχω βρει αρκετές κατασκευές για την αναρρόφηση των πριονιδιών αλλά από τη μία δε θα ήθελα να δεσμεύσω μια οικιακή ηλεκτρική σκούπα και από την άλλη θα ήθελα να κρατήσω τα watt όσο πιο χαμηλά γίνεται.
        Θα φτιάξω την κατασκευή για αποσπώμενη αναρρόφηση χρησιμοποιώντας για αρχή το φυσερό που έχω (500watt) να ξεκινήσω να κάνω τη δουλειά μου. Στη συνέχεια θα ψάξω για τον ανεμιστήρα σκέτο χωρίς το μοτέρ μήπως κάνω καμιά πατέντα (σε δουλειά να βρισκόμαστε 🙂 ). Δεν ξέρω αν κάνουν κάποιοι εξαεριστήρες που μπαίνουν ενδιάμεσα στους αγωγούς (σαν αυτόν πχ http://www.turbofan.gr/turbo/images/stories/varelaki.jpg).

        Ευχαριστώ και πάλι!

  2. Δημήτρη, κατά την γνώμη μου αν θέλεις να δώσεις λίγα χρήματα καλύτερα να αγοράσεις μια μεταχειρισμένη σκούπα. Μπορείς να βρεις ακόμα και δωρεάν καμιά χαλασμένη που στις περισσότερες περιπτώσεις το μοτέρ τους δουλεύει κανονικά. Για τα watt μην σε απασχολεί. Όλες οι σκούπες έχουν ρυθμιστή έντασης. Εγώ την δουλεύω μόνιμα στο πιο χαμηλό (που δεν πρέπει να είναι πάνω από 500 watt) και είναι απίστευτα ισχυρή αφού δεν έχει φίλτρα και σφουγγάρια ενδιάμεσα να κόβει η πίεση.
    Κοίτα εδώ κατασκευή με αφαιρούμενη σκούπα https://www.youtube.com/watch?v=tZh1_HiS32A
    Για να αγοράσεις μεγάλο μοτέρ αξίζει μόνο αν έχεις μεγάλο εργαστήριο και θέλεις να βάλεις σωλήνες στους τοίχους. (όσο αυξάνεις διάμετρο και μήκος σωλήνων, τόσο μεγαλύτερα μοτέρ χρειάζεσαι)

    • Να πω την αλήθεια μου δεν είχα σκεφτεί καθόλου ότι η ισχύς περιορίζεται λόγω της σακούλας και των φίλτρων! Γιαυτό και έψαχνα κάτι άλλο με μεγαλύτερη ισχύ αναρρόφησης!
      Το βίντεο το έχω δει όπως και αρκετές ώρες από παρόμοια άλλα βίντεο 🙂 Οπότε θα πάρω δοκιμάσω για αρχή ένα μοτέρ από παλαιά σκούπα με κάποιο ρεοστάτη και αν έχω το επιθυμητό αποτέλεσμα αγοράζω καινούργιο με 35 ευρώ περίπου και ολοκληρώνω την κατασκευή μου!
      Αλήθεια ο κάδος σου πόσα λίτρα είναι;

      Ουσιαστικά το θέλω για τα πριονίδια από τα εργαλεία αλλά και για να καθαρίζω όλο το χώρο μιας και το δάπεδο είναι από τσιμέντο και τρίβεται αρκετά.

      Ευχαριστώ και πάλι λοιπόν!

      • Ο κάδος είναι 70 λίτρα αν θυμάμαι καλά. Και στο εργαστήριο μου έχω τσιμέντο κάτω. Προσαρμόζω ενα κοντάρι από σκούπα και σκουπίζω όλο το πάτωμα.
        Επίσης έχω μαζέψει και αρκετό χώμα και μικρές πέτρες.
        Νομίζω θα σε ενδιαφέρει και το τελευταίο μου άρθρο.

  3. Pingback: Συσκευή αναρρόφησης για σφήκες. | Έφτιαξα (i build it)

  4. Γεια, εχω φτιαξει και γω μια πατεντα με κυκλονικο διαχωριστη αλλα εχω θεμα στο οτι η ψιλη σκονη, περναει στη σκουπα καινστομωνει το φιλτρο. Οχι ευκολα οπως παλιοτερα, αλλα στομωνει. Τωρα στη πατεντα σου, σχετικα με τη τοποθετηση του μοτερ, οτι δεν κραταει η κατασκευη της κυκλωνικης και διοχετευεται προς τα εξω, δεν λερωνει το χωρο του μοτερ? διοτι απο οτι βλεπω στις φωτογραφιες και καταλαβα, το μοτερ ειναι εκτεθειμενο καινοχι προστατευμενο εναντι αυτων. Δεν εχεις προβλημα με αυτο?

  5. Ναι, το μοτέρ είναι εκτεθειμένο στην ψιλή σκόνη. Η αλήθεια είναι ότι γίνεται χαμός μέσα στο κουτί του μοτέρ. Όχι, δεν με πειράζει. Όταν περνάνε αρκετοί μήνες, ανοίγω το πάνω καπάκι και το καθαρίζω με πεπιεσμένο αέρα.
    Παλιότερα είχα βάλει ένα λεπτό φίλτρο πριν το μοτέρ (εκεί που έχω το μεταλλικό πλέγμα), αλλά έπιανε αμέσως πάστα πάνω και δεν πέρναγε ο αέρας. Οπότε το έβγαλα.
    Η αλήθεια είναι ότι ούτε το στρογγυλό φίλτρο στην έξοδο το βάζω. Όταν χρησιμοποιώ την σκούπα για πριονίδια δεν πετάει και πολύ ψιλή σκόνη. Όταν όμως σκουπίζω το πάτωμα τότε βγαίνει σύννεφο.
    Σαφώς η ποσότητα της ψιλής σκόνης που βγαίνει έχει να κάνει με το πόσο καλά είναι σχεδιασμένο το κυκλωνικό σύστημα.
    Το ιδανικό για εμένα, και το έχω στα σχέδια για το μέλλον, είναι να μπει ένας σωλήνας πχ φ10 στην έξοδο και να μεταφέρει ότι βγαίνει εκτός χώρου.

    • ευχαριστω για την απαντηση. Αυτη η σκονη ομως μπορει να δημιουργησει προβλημα στο μοτερ και τη λειτουργια του/ Εχω και γω μια σκουπα, που με τις ολες γωνιες και μαιανδρους που εχει πεφτει πολυ η πιεση της. Αν προσθεσουμε οτι εχω αλλαξει και το φιλτρο 2 φορες και πλεον δεν βρισκω ευκολα μου ειναι μανικι να ασχοληθω με αυτο. Ετσι βλεπωντας τη δικη σου ιδεας σκεφτομαι να το φτιαξω και γω ετσι, ή καπως ετσι.

      Το προβλημα ειναι οπως λες, κυριως με το σκουπισμα του πατωματος. Απο τη μια να το καθαριζουμε και απο την αλλη να βγαινει εξω απο την αλλη μερια? Ή το αλλο, οταν ερχετε η ωρα του καθαρισμου του μοτερ, να γεμιζουμε το χωρο και τον εαυτο μας με σκονη?

      Αν παραβλεψουμε τη προστασια του μοτερ, τουλαχιστον πρεπει στην εξοδο να υπαρχει ενα φιλτρο ή υφασματινη σακουλα για κατακρατηση οσων ξεφευγουν.

      • Για την χρήση που της κάνω εγώ, 99% στα 3 εργαλεία για τα πριονίδια, δεν βγαίνει σχεδόν τίποτα ή τουλάχιστον δεν με ενοχλεί. Αν θελήσω να σκουπίσω το πάτωμα, τότε βάζω το στρογγυλό φίλτρο στην έξοδο (όπως θα δεις και στην φωτογραφία) και κρατάει όλη την ψιλή σκόνη.
        Το μοτέρ έχει τόσο πίεση αέρα που μένει πάντα καθαρό. Από την χρήση του τόσα χρόνια δεν έχει πάθει το παραμικρό. Ο χαμός είναι γύρω του μέσα στο ξύλινο κουτί. Και εκεί θα μπορούσα να μην ασχολούμαι καν.
        Όταν καθαρίζω με αέρα το στρογγυλό φίλτρο (συχνά αν το χρησιμοποιώ) και το κουτί του μοτέρ (μια φορά τον χρόνο), αυτό γίνεται σε εξωτερικό χώρο και όχι μέσα στο εργαστήριο.
        Τελικά είμαι ευχαριστημένος με την κυκλωνική διότι έχω έναν μεγάλο κάδο για τα πριονίδια και στο πάτωμα δεν πέφτει τίποτα.
        Αν σε προβληματίζει τόσο η ψιλή σκόνη τότε μια λύση είναι να φτιάξεις μια καλύτερη κυκλωνική με κώνο όπου θα μαζεύει και την ψιλή σκόνη. Ένας πλήρης και ωραίος οδηγός (με όλα τα σχέδια και διαστάσεις) είναι εδώ σε pdf. Αν και υπάρχουν και άλλα αν ψάξεις στο internet.
        Ότι άλλο θέλεις ρώτα.
        Χαιρετώ.

  6. Με κωνο ειναι αυτη που εχω φτιαξει. Ξεκινησα με μια πρωτη κατασκευη, τη βελτιωσα και πλεον εχω στο μυαλο μου μια τροποποιηση τετοια που περιλαμβανει και ¨κανιβαλισμα¨ της σκουπας μου. Βρηκα το καδο, εχω τα υλικα και το πανω μερος της σκουπας. Η δευτερη ιδεα προηλθε απο την αναγκη της αφαιρεσης του φιλτρου μιας και δεν με ικανοποιουσε η αποδοση του στο θεμα να μην στομωνει αλλα εφτασε και στο σημειο να σκιστει. Ορμωμενος και απο τη δικη σου ελευθερη εισαγωγη θα προκυψει μια λυση με καδο 150ltr, κυκλωνικη με κωνο και φιλτρο εξοδου (top secret για αρχη.

    • Έχε υπόψιν σου πως στην είσοδο του μοτέρ που έχω το μεταλλικό πλέγμα, η πίεση στο φίλτρο που είχα βάλει ήταν τεράστια.
      Στην έξοδο του μοτέρ όμως που είναι το στρογγυλό φίλτρο η αντίσταση είναι πολύ μικρότερη λόγω του ότι το φίλτρο έχει μεγαλύτερη επιφάνεια. Αν μπει εκεί ένα φίλτρο με πχ διπλάσιο μήκος (μπορεί να μπει κατακόρυφα) τότε η αντίσταση του αέρα θα μειωθεί στο μισό.

Άφησε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.